Kerhoehdot

Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) Leppävaaran yhdistys ry:n kerhoehdot 1.8.2021 alkaen

Ryhmiin ilmoittautuminen

Kerhoryhmiin ilmoittaudutaan yhdistyksemme MLL Leppävaaran kotisivuilla. Täytämme ryhmät ilmoittautumisjärjestyksessä. Kerhopaikan vahvistus lähetetään annettuun sähköpostiin. Täytämme mahdollisia vapaita paikkoja myös kerhokauden aikana.

Kerhojen osalta syksyn ryhmiin ilmoittautuminen kattaa myös kevätkauden eli kevätkaudeksi ei tarvitse ilmoittautua erikseen.  Jos kerhoja ei halua jatkaa keväällä, tulee siitä ilmoittaa yhdistykselle infokirjeessä lähetettyyn ajankohtaan mennessä.

Osallistumismaksut ja ilmoittautumisen peruminen

Kerhoon voi tutustua kerhon ensimmäisen kerran maksutta ja tämän jälkeen kerhopaikkaa ei voi enää perua. Ilmoitus kerhon keskeyttämisestä sähköpostitse leppavaaran.yhdistys(at)mll.fi.

Kerhomaksu maksetaan yhdistyksen sähköpostitse lähettämällä laskulla. Syyskauden lasku lähetetään syys-lokakuun aikana. Kevätkauden lasku lähetetään helmi-maaliskuun aikana.

Kesken lukukauden ilmoittautuneiden laskut lähetämme  kerhojen laskutuksen yhteydessä tai piakkoin kerhon aloittamisen jälkeen.

Mikäli kautta on jäljellä yli puolet, veloitamme täyden kausimaksun.

Mikäli kautta on jäljellä puolet tai alle, veloitamme puolen kauden maksun.

Kauden keston ollessa pariton kerhokertamäärä, käytetään puolivälin mittarina asiakkaan kannalta suotuisempaa vaihtoehtoa.

Kerhojen jäsenhintaiset maksut ja sisarusalennus

Kerhojen jäsenhintaiset lukukausimaksut ja sisarusalennuksen saa, kun perheessä on yksi MLL Leppävaaran paikallisyhdistyksen jäsenmaksun maksava aikuisjäsen. Lapsijäsenyys ei oikeuta jäsenhintaan tai sisarusalennukseen.

Sisarusalennus on -20% jäsenhintaisesta kerhon lukukausimaksusta, nuoremmasta sisaruksesta samassa kerhossa. Lapset voivat kuitenkin olla eri ryhmissä ts. jos sisarukset ovat esim. kuvataidekerhossa Leppävaarassa 4–7 -vuotiaiden ja 8–13 -vuotiaiden ryhmissä, nuoremmasta sisaruksesta saa alennuksen.

Jäsenalennusta käyttäneiden jäsenyys tarkistetaan aina, ja jäsenyyden tulee olla voimassa laskua maksettaessa.

Kerhon peruminen yhdistyksen toimesta

Yhdistys voi perua kerhon / ryhmän, mikäli osallistujia ei ole tarpeeksi tai kerholle ei löydy sopivaa ohjaajaa tai peruminen tapahtuu muusta pakottavasta syystä (force majeure). Koronan osalta noudatamme olemassaolevia rajoituksia. Kerhon perumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse.  Ennen kauden alkua perutusta ryhmästä ei lähetetä laskua. Kauden aikana, yhdistyksen joutuessa perumaan ryhmän esim. muusta pakottavasta syystä ei yhdistys ole velvollinen vastaamaan osallistujille aiheutuneista kuluista eikä kerhomaksua palauteta.

Yksittäisen kerhokerran peruuntuminen

Yksittäiset kerrat saattavat peruuntua esimerkiksi ohjaajan sairastumisen tai muun äkillisen esteen vuoksi. Samoin koulut voivat ottaa vuoroja omaan käyttöönsä kesken kauden ilmoittamalla siitä etukäteen. Yksittäisen kerhokerran peruuntumisista tiedotetaan sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Asiakkaan poissaolo kerhosta

Asiakkaan yksittäisiä poissaoloja ei korvata. Mikäli asiakas on sairauden vuoksi estynyt osallistumasta kerhoon vähintään neljän viikon ajan, yhdistys voi lääkärintodistuksen saatuaan palauttaa asiakkaalle osallistumismaksusta sairauslomaa vastaavan summan. Yhdistys hyvittää sairausajan poissaoloja vain lääkärintodistusta vastaan todistukseen merkityltä ajalta.

Ohjaajamuutokset

Yhdistys pidättää oikeuden väliaikaisiin tai pysyviin ohjaajamuutoksiin.

Yleistä

Harrastekerhoihin osallistuvat lapset ovat vakuutettuja kerhojen aikana keskusjärjestön toimesta LähiTapiolan tapaturmavakuutuksella.

Harrastekerhoihin osallistuvien täysi-ikäisten tulee huolehtia itse vakuutusturvastaan osallistuessaan yhdistyksen toimintaan.