Perheliikunta

Perheliikunta on suunnattu 2–5-vuotiaille lapsille oman aikuisen kanssa.

Perheliikunta on lapselle ja vanhemmalle tai muulle tärkeälle aikuiselle mukava yhteinen liikunnallinen hetki. Tavoitteena on liikunnallisten kokemusten lisäksi kehittää lapsen oman kehon ja sosiaalisen ryhmän hahmottamista sekä keskittymis- ja kuuntelukykyä.

Tunnit rakentuvat ohjattujen harjoitusten ja vapaan temppuilun ympärille. Käytämme erilasia liikuntavälineitä ja musiikkia harjoitusten tukena. Kaikki oppiminen tapahtuu leikin ja ilon lomassa yhdessä aikuisen ja ohjaajan avustuksella. Kerhossa ollaan sisällä tai ulkona olosuhteet huomioiden.

Perheliikunnassa lapsi ja aikuinen liikkuvat pareittain, aikuisen innostaessa lasta liikuntaharjoitteiden aikana.

Ikärajaus on suositus ja tärkeintä on, että jokainen lapsi löytää itselle sopivan ryhmän. Pienempien ryhmässä keskiössä on toiminta oman aikuisen kanssa. Isommat touhuavat jo enemmän mm. sääntöleikkejä yhdessä koko ryhmän kanssa.

Kerhot kevätlukukausi 2024:

Missä?

Lintulaakson koulun liikuntasalissa (os. Linnuntie 13)

Milloin?

keskiviikkoisin klo 17:30-18:15      2–3-vuotiaat

keskiviikkoisin klo 18:20-19:05      4–5-vuotiaat

Kerhot alkavat keskiviikkona 10.1.2024

Perheliikuntaan voi ilmoittautua yhtä aikuista kohden yksi lapsi.

Kerhokertoja on yhteensä 13.

Kerhoja ei järjestetä 14.2,  21.2 (hiihtoloma) eikä 27.3 (pääsiäistä edeltävä viikko). Kauden viimeinen kerta on 24.4.

Osallistumismaksu kevätkaudelle 2024:

MLL Leppävaaran jäsenet 65 € / ei-jäsenet  90 €